Frakt, retur och betalning

Orderbekräftelse
När du har beställt en order skickar vi en bekräftelse till din e-postadress. Där står alla uppgifter om din order. 

Frakt inom Sverige
Hos oss kostar frakten 49 SEK vid köp under 599 kr. Vi köp över 599 kr är frakten kostnadsfri. Din beställning skickas med Budbee, DHL, Schenker eller Postnord. Beroende på vad du beställer så får du paketet direkt hem i brevlådan, box, eller så ska du hämta paketet hos ett ombud. Du aviseras med SMS till det mobilnummer du anger vid beställning om paketet hamnar hos ett ombud. 

World wide shipping
Hos oss kostar frakten Inom EU 59 kr och utanför EU 149 kr. Din beställning skickas med DHL eller Budbee. Beroende på vad du beställer så får du paketet direkt hem i brevlådan eller så ska du hämta paketet hos ett ombud eller box. Du aviseras med SMS till det mobilnummer du anger vid beställning om paketet hamnar hos ett ombud. Kunden står för eventuella tullkostnader.

Leverans
Observera att det kan ta 1-4 arbetsdagar innan din beställning skickas från vårt lager. Sedan tar det ungefär 1-3 arbetsdagar för själva transporten att ske. Hör av dig till oss på info@knatteplock.se om du har frågor kring leverans av din order. Leveranstiderna tar inte hänsyn till eventuella förseningar som orsakas av betalningsgodkännande och/eller lagertillgänglighet.

Ej uthämtade paket
Om vi får tillbaka paket som inte hämtats från ett ombud, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur. Då tillkommer även en administrativ hanteringskostnad på 200 SEK. Pengarna dras från det inbetalda beloppet för ordern eller så skickas en faktura. 

Betalningsmetoder

Kreditkort
Hos oss kan du betala med VISA, MasterCard och Amex. Inga extra kostnader tillkommer för dessa kortbetalningar. 

Säkerhet
Detta är en webbshop som är byggd på en plattform som heter Shopify. 

Shopify är certifierad på nivå 1 PCI DSS-kompatibel. Betalningskortindustrin Datasäkerhetsstandard (PCI DSS) är en informativ säkerhetsstandard för organisationer som hanterar kreditkort och betalkortinformation. Standarden är skapad för att öka kontrollerna kring kreditkortsdata och minska kreditkortsbedrägerier.

Klarna
Du kan även betala betala med Klarna Bank AB. Då kommer det finns nedan alternativ att välja mellan: 

  • Betala inom 14 dagar: betalningstid på 14 dagar från det att vi skickar ordern från oss.
  • Delbetalning: betala då och då utifrån en vald plan på 6-36 mån. 
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala köp månadsvis med minst 1/24-del (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. 

Beställningar som görs med Klarna Faktura kan endast göras av svenska invånare. Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

Returer

Vi hoppas att du kommer uppskatta produkterna du köpt från oss. Men om något inte känns bra och du ångrar ditt köp har vi 14 dagars retur- och bytesrätt från den dag du tar emot din beställning/hämtar ut paketet hos ombud.

För att göra en retur eller ett byte måste produkten vara oanvänd, i sin originalförpackning och i samma skick som när du fick den. Anmäl din retur via returformuläret, då får du en fraktsedel till din mail, skriv ut och sätt fast på ditt paket alternativt använd QR-koden som du mottagit i samma mail.

Köparen är ansvarig för att betala fraktkostnad för den returnerade varan på 49 kr (99 kr för våra golvmattor).

Under december månad har vi förlängd bytesrätt tom 31/1-2024.

Återbetalning

När vi har tagit emot och godkänt din retur får du ett e-postmeddelande som bekräftar din återbetalning. Återbetalningen kommer att ske till din ursprungliga betalningsmetod. Det kan ta upp till 30 dagar för oss att hantera återbetalningar. Kontakta gärna vår kundtjänst info@knatteplock.se om den tiden har överskridits så kollar vi på ditt ärende.

Fel eller skadade föremål
Knatteplock agerar i enlighet med gällande konsumentregler. Vänligen meddela oss så snart som möjligt efter att ha mottagit defekta produkter. När det gäller eventuella fel på produkten så är det såklart vi som står för returen. Kontakta oss på info@knatteplock.se för att meddela oss om felet eller skadan på produkten. Vänligen ange alltid ditt ordernummer i din kommunikation med oss.